Lättlästa mysterier: I monstrens rike – En tjuv på slottet
Beställ recensionsexemplar
Bok i originalformat skickas ca 3 veckor före recensionsdatum. Önskar du PDF-korrektur eller har frågor kontakta mediakontakten nedan.
Du har ännu inte behörighet att beställa böcker från detta förlag. Kontakta press@bonnierforlagen.se om du vill utöka din behörighet.
Vill du beställa recensionsexemplar?
Logga inUtgivningsdag: 2020-09-16
Recensionsdag: 2020-09-16
Mediakontakt: Malin Tiselius, Cilla Wikström
Lättlästa mysterier bland monster och magi!
Saga bor i ett slott i en stor skog. Runt slottet bor monstren. De är Sagas vänner. Särskilt det snälla monstret Ulrik som gillar att laga mat.
En morgon har någon brutit upp dörren till växthuset! Jorden är uppriven och all pepparrot är stulen. Och någon har ätit upp mormor Ärlas praliner! Vem är tjuven? Lös mysteriet tillsammans med Saga och de andra i monstrens rike.
Ny spännande serie för nybörjarläsarna!
Detaljerad fakta
Recensionsdag: 2020-09-16 Genre: Barnböcker, ungdomsböcker och läromedel Illustratör: Mattias Andersson Formgivare: Lars Söderman Serie: Lättlästa mysterier Thema-kod: Skönlitteratur barn och ungdom: spänning och äventyr Antal sidor: 64 Mått: 155 x 217 x 10 mm Vikt: 246 g Format (utgivningsdatum): Inbunden, 9789155268985 (2020-09-16)
