Lättlästa mysterier: I monstrens rike – En tjuv på slottet

Författare: Johanna Strömqvist
Illustratör: Mattias Andersson

Utgivningsdag: 2020-09-16
Recensionsdag: 2020-09-16

Mediekontakt: Malin Tiselius, Cilla Wikström

Lättlästa mysterier bland monster och magi!

Saga bor i ett slott i en stor skog. Runt slottet bor monstren. De är Sagas vänner. Särskilt det snälla monstret Ulrik som gillar att laga mat.
En morgon har någon brutit upp dörren till växthuset! Jorden är uppriven och all pepparrot är stulen. Och någon har ätit upp mormor Ärlas praliner! Vem är tjuven? Lös mysteriet tillsammans med Saga och de andra i monstrens rike.

Ny spännande serie för nybörjarläsarna!

Detaljerad fakta

Recensionsdag: 2020-09-16 Genre: Barnböcker, ungdomsböcker och läromedel Illustratör: Mattias Andersson Formgivare: Lars Söderman Serie: Lättlästa mysterier Thema-kod: Skönlitteratur barn och ungdom: spänning och äventyr Antal sidor: 64 Mått: 155 x 217 x 10 mm Vikt: 246 g Format (utgivningsdatum): Inbunden, 9789155268985 (2020-09-16)

Boken ingår i serien Lättlästa mysterier

Fler böcker av författaren

Lättlästa mysterier: I monstrens rike – En tjuv på slottet

Författare: Johanna Strömqvist
Illustratör: Mattias Andersson

Utgivningsdag: 2020-09-16
Recensionsdag: 2020-09-16

Mediekontakt: Malin Tiselius, Cilla Wikström

Lättlästa mysterier bland monster och magi!

Saga bor i ett slott i en stor skog. Runt slottet bor monstren. De är Sagas vänner. Särskilt det snälla monstret Ulrik som gillar att laga mat.
En morgon har någon brutit upp dörren till växthuset! Jorden är uppriven och all pepparrot är stulen. Och någon har ätit upp mormor Ärlas praliner! Vem är tjuven? Lös mysteriet tillsammans med Saga och de andra i monstrens rike.

Ny spännande serie för nybörjarläsarna!

Ladda ner omslag

Ladda ner 3D-omslag

Detaljerad fakta

Recensionsdag: 2020-09-16 Genre: Barnböcker, ungdomsböcker och läromedel Illustratör: Mattias Andersson Formgivare: Lars Söderman Serie: Lättlästa mysterier Thema-kod: Skönlitteratur barn och ungdom: spänning och äventyr Antal sidor: 64 Mått: 155 x 217 x 10 mm Vikt: 246 g Format (utgivningsdatum): Inbunden, 9789155268985 (2020-09-16)

Boken ingår i serien Lättlästa mysterier

Fler böcker av författaren

Sök bland våra böcker och författare

Sök bland våra böcker och författare