Lättlästa mysterier: Cirkusdeckarna och skolmysteriet
Beställ recensionsexemplar
Bok i originalformat skickas ca 3 veckor före recensionsdatum. Önskar du PDF-korrektur eller har frågor kontakta mediakontakten nedan.
Du har ännu inte behörighet att beställa böcker från detta förlag. Kontakta press@bonnierforlagen.se om du vill utöka din behörighet.
Vill du beställa recensionsexemplar?
Logga inUtgivningsdag: 2019-07-29
Recensionsdag: 2019-07-29
Mediakontakt: Malin Tiselius
De populära cirkustvillingarna Kaspar och Katinka uppträder i skolan, till alla barns stora glädje. Men när både en dyr staty och en lärare försvinner samtidigt måste Cirkusdeckarna rycka ut! Ett spännande fall i skolmiljö.
Lättläst och spännande med fina illustrationer i färg på varje uppslag. Dan Höjers succéserie om cirkusdeckarna Kaspar och Katinka är rolig, fartfylld och fantastisk! Nu också för de yngre nybörjarläsarna.
Recensioner
"Det här är en perfekt börja-läsa-bok för att inviga nya läsare inte bara i hur kul det är att läsa, utan också i källkritik, både när det gäller text och bilder, eftersom ingenting visar sig vara som man först trodde!"
Tidningen Kulturvinden
Detaljerad fakta
Recensionsdag: 2019-07-29 Genre: Barnböcker, ungdomsböcker och läromedel Illustratör: Tomas Antila Formgivare: Monica Sundberg Serie: Lättlästa mysterier Thema-kod: Skönlitteratur barn och ungdom: spänning och äventyr Antal sidor: 64 Mått: 155 x 217 x 10 mm Vikt: 248 g Format (utgivningsdatum): Inbunden, 9789155266905 (2019-07-29)
